Podrška za preduzetnice koje su na početku poslovanja

 

Kompanija Visa, u okviru novog ciklusa programa She’s Next, u partnerstvu sa Trag fondacijom, nastavlja sa podrškom ženskom preduzetnišvu u Srbiji.

 

Naziv programaShe’s Next empowered by VISA

Početak konkursa14. oktobar 2025. godine

Kraj konkursa23. oktobar 2025. godine

Ukoliko imate pitanja: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

 

Program ima za cilj da osnaži žene koje sprovode svoje poslovne ideje kao preduzetnice, direktorke/osnivačice malog ili srednjeg preduzeća ili direktorke/osnivačice udruženja građana, putem dodele bespovratne finansijske podrške u iznosu od po 3.000 evra za tri preduzetničke ideje koje su na početku poslovanja.

 

Svoju prijavu možete poslati ovde.

 

Za prijavu na konkurs potrebno je podneti popunjen prijavni formular  i  priložiti popunjen budžet. Pravilnik konkursa možete pronaći ovde.

 

Ideja

 

U okviru svoje kontinuirane posvećenosti osnaživanju žena u preduzetništvu, Visa u partnerstvu sa Trag fondacijom  i ove godine nastavlja She’s Next inicijativu u Srbiji, sa ciljem da pruži podršku svakoj ženi koja ima ideju, san i želju da je pretvori u uspešnu priču.

 

Tokom prethodnih godina, program je okupio hiljade žena koje su kroz edukacije, motivaciju, i konkurse napravile značajne korake u razvoju svog biznisa.

 

Ovog puta, sa još većim iskustvom i inspiracijom iz prethodnih ciklusa, She’s Next donosi nove prilike, znanja i kontakte – jer svaka žena zaslužuje podršku da pokrene promenu, u svom životu i u okruženju.

 

Da li si to baš ti?Ako imaš ideju koju želiš da razviješ, ako već vodiš sopstveni biznis ili tražiš podršku da napraviš sledeći korak – She’s Next zajednica je pravo mesto za tebe.

 

Ove godine nastavljamo da gradimo prostor u kojem žene dele iskustva, inspirišu jedna drugu i uče kroz praktične edukacije i podršku mentora.

 

Bez obzira na to da li tek započinješ svoj preduzetnički put ili već imaš izgrađenu poslovnu priču, She’s Next ti omogućava da pronađeš nova znanja, kontakte i samopouzdanje koje vodi ka održivom rastu.

 

Nova sezona donosi nove prilike

 

Nakon izuzetnog uspeha prethodnih godina, nova sezona donosi nove edukacije, inspirativne priče, finansijsku podršku i prilike za umrežavanje namenjene svim ženama koje žele da pokrenu, razviju ili unaprede svoje poslovanje.

 

U okviru projekta She’s Next, kompanija Visa 12. novembra organizuje Veliki edukativni događaj koji pretvara u inovativan prostor za mesto susreta žena koje pokreću promene.

 

Učesnice očekuju predavanja, radionice i savetovanja sa stručnjacima iz oblasti finansija, marketinga i razvoja biznisa, uz podršku predstavnika Privredne komore Srbije i Banke Intese.

 

Ove godine, događaj će biti posvećen ne samo biznis temama, već i očuvanju mentalnog i fizičkog zdravlja, jer ravnoteža između privatnog i poslovnog života predstavlja osnovu dugoročnog uspeha. U okviru programa biće obezbeđen mobilni kamion u kojem će učesnice moći da obave besplatan ultrazvučni pregled dojki.

 

Konkurs za finansijska bespovratna sredstva

 

U okviru projekta biće pokrenut i She’s Next finansijski konkurs u saradnji sa Trag fondacijom, namenjen svim preduzetnicama koje žele da unaprede ili prošire svoje poslovanje.

 

Najuspešnijih sedam kandidatkinja dobiće priliku da svoje ideje predstave pred publikom tokom Elevator Pitch takmičenja, koje će se održati u prvoj polovini novembra.

 

Tri najbolje ideje biće nagrađene grantovima od po 3.000 evra, čime Visa i ove godine pruža konkretnu podršku ženama sa vizijom, inicijativom i željom za rastom.

 

She’s Next Veće žena

 

I ove godine vas očekuje podrška članica She’s Next Veća žena koje doprinose da projekat pruži dodatnu vrednost svim budućim i postojećim preduzetnicama.

 

Srpske ekspertkinje koje su članice She’s Next Veća žena:

 

  • Milica Ličina – Direktorka firme Anđeli
  • Violeta Jovanović – Izvršna direktorka NALED-a
  • Jasmina Knežević – Osnivačica i direktorka prve privatne bolnice BelMedic u Srbiji
  • Sonja i Aleksandra Đurić – Vlasnice firme Basket
  • Julija Radojević – Osnivačica brenda Slatka domaćica
  • Marija Hadžović – Osnivačica stranice Harmonija duše
  • Biljana Jovanović – Direktorka i vlasnica Modne kuće Luna
  • Branislava Simanić – Direktorka Sektora za preduzetništvo Privredne komore Srbije

 

Regionalna platforma za znanja i povezivanje

 

Pored lokalnih aktivnosti, članice zajednice imaju pristup i regionalnoj edukativnoj platformi, koja nudi bogat sadržaj, resurse i kontakte iz različitih oblasti ženskog preduzetništva.

 

Zahvaljujući saradnji sa organizacijom Emerging Europe, platforma redovno donosi podkaste, intervjue i stručne članke koji inspirišu i pružaju praktične savete za razvoj ličnih i poslovnih veština. Registruj se putem adrese shesnext.emergingeurope.org i istraži sadržaje koji će te motivisati, informisati i povezati sa zajednicom uspešnih žena širom regiona.

Uspešno završena Ambipak konferencija 2025: Zakonski okviri, infrastruktura i unapređenje sistema – prioriteti u Srbiji

 

Redovna godišnja konferencija o ambalaži i upravljanju ambalažnim otpadom Ambipak 2025: “Dinamični svet ambalaže. Kreativno. Odgovorno.”, u organizaciji Ambipak magazina,  uspešno je održana 1. oktobr 2025. u Privrednoj komori Srbije u Beogradu. Pozitivan odziv učesnika, bogat stručni program i inspirativne diskusije potvrdili su značaj događaja za ambalažnu industriju u Srbiji i regionu.

 

Na konferenciji, koja je okupila domaće i međunarodne učesnike i posetioce, govorilo se o najnovijim pravcima razvoja i primeni ambalažnih materijala sa fokusom na EU regulativu, posebno PPWR, zatim pakovanje hrane i pića, smanjenju ambalažnog otpada. Upravljanje ambalažnim otpadom i ove godine bila je značajna tema Ambipk konfernecije te se govorilo i o EPR i DRS  sistemima  upravljanja ambalažnim otpadom i usklađivanju naših sa evropskim i svetskim standardima i regulativama u ovoj oblasti.

 

Među govornicima su bili predstavnici kompanija i organizacija kao što su Smurfit Westrock Avala Ada, Nestlé, TOMRA, Coca-Cola HBC Srbija,  Alijansa za cirkularna pakovanja, Inter Gradex Trade, Ball Corporation, CEFLEX, kao i akademski stručnjaci i konsultanti.

 

Milan Ljušić, rukovodilac prodaje komercijalne ambalaže Smurfit Westrock Avala Ada, Generalnog partnera Ambipak konferencije 2025, istakao je da usklađivanje sa novim propisima EU predstavlja izazov, ali i priliku za inovacije i konkurentsku prednost, dok je Jovana Radinović ispred iste kompanije, u uvodnom izlaganju na konferenciji izdvojila konkretne primere održivih multipack ambalažnih rešenja.

 

Od Doinite Mihai, potpredsednica za javne poslove za Jugoistočnu Evropu kompanije TOMRA, istakla je da, prateći najbolje evropske prakse, uspešna nacionalna reforma zahteva dovršavanje i usklađivanje zakonodavnog okvira sa evropskim standardima. Naglasila je i potrebu za podrškom investicija u efikasnu infrastrukturu, jačanje sistema proširene odgovornosti proizvođača, uvođenjem finansijskih podsticaja, unapređenim prikupljanjem i izveštavanjem podataka, kao i kontinuiranim praćenjem rezultata.

 

Predstavnica kompanije Nestle, Ivanka Stojnić, menadžerka za održivost, uzela je učešće u panelu “Šta donosi nova era upravljanja ambalažom i ambalažnim otpadom?”  i održala samostalnu prezentaciju „Cirkularnost bez kompromisa“ predstavivši tom prilikom prilagođavanje kompanije Nestle PPWR-regulativi i održivosti kroz proizvodne procese i izmene u ambalaži.

 

Predstavnica Coca-Cole Hbc Srbija, u prvom panelu Ambipak konferencije, Tisa Čaušević, v.d. direktorka korporativnih poslova i održivosti u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora, naglasila je potrebu uspostavljanja depozitnog sistema prikupljanja iskorišćene ambalaže za piće, istakavši stav da bi kontrolu nad istim trebalo da ima privreda.

 

Vladimir Žugić, predstavnik Alijanse za cirkularna pakovanja, učesnik istog panela, između ostalog, naglasio je neophodnost organizovanja sistema povrata ambalaže kako proizvođači ambalaže u Srbiji ne bi dolazili u situaciju da uvoze reciklirani materijal što dodatno poskupljuje i otežava poslovanje.

 

Sa učesnicima prvog panela razgovarala je Milana Petrović, urednica EUpravo zato portala.

 

Uvođenje novih materijala u ambalažnu industriju, koji su to materijali i kako mogu biti podrška održivosti, govorio je predstavnik kompanije Inter Gradex Trade, Marko Savić dok se u program uključio i Paul Liang predstavnik kompanie Sinofilm iz Kine, predstavivši novi ZPE materijal – inovativni termoskupljajući polietilen.

 

Na konferenciji je učestvovala i predstavnica organizacije Ceflex, Liz Morrish, rukovodilac dizajna, koja se uključila online, a Jelena Petljanski, Ball Corporation održala je prezentaciju o najnovijim eko-oznakama na ambalaži koje će naći svoju primenu od 2028. godine.

 

Završni panel konferencije bio je posvećen praktičnim izazovima sa kojima se susreću proizvođači hrane, kozmetike i ambalaže u lancu od fabrike do krajnjeg potrošača. Panel je otvorio pitanja regulative, zdravstvene bezbednosti, održivosti i odgovornosti kompanija, ali i nivo razumevanja koje potrošači imaju o pojmovima kao što su reciklabilno, biorazgradivo i kompostabilno.

 

Učestvovale suprof. dr Tanja S. Petrović (Univerzitet u Beogradu – Poljoprivredni fakultet, Institut za prehrambenu tehnologiju i biohemiju), Gordana Vraštanović-Pavićević (konsultantkinja za materijale za kontakt sa hranom, stručna saradnica laboratorije FieldTest), Jelena Borovica Ivanović (menadžerka nabavke roba i usluga Budimka/ITN Group), Spomenka Pavlović (menadžer obezbeđenja kvaliteta, Smurfit Westrock Avala Ada). Panel je moderirala Irena Lalić, urednica Ambipak magazina.

 

Jasna poruka sa konferencije, koja je u  Privrednoj komori Srbije, okupila  sektor ambalažne i procesne industrije i stručnu javnosti,  jeste da je za dalji razvoj neophodno uspostavljanje stabilnih zakonskih okvira, jačanje infrastrukture i dosledna primena propisa. Učesnici su istakli da bez ovih temelja nema održivog i efikasnog upravljanja ambalažom i ambalažnim otpadom.

 

Veliko interesovanje za temu upravljanja ambalažom i ambalažnim otpadom u Srbiji, pokazuje i odaziv posetilaca — program konferencije ispunio je Veliku salu PKS gotovo do poslednjeg mesta, a na marginama događaja ostvareni su kvalitetni kontakti i dogovorene saradnje.

 

Konferenciju “Dinamični svet ambalaže. Kreativno. Odgovorno.” možete pogledati na Youtube kanalu Ambipak - platforma industrije ambalaže a za više izveštaja sa konferencije pratite Ambipak magazin.

 

Izvor: Ambipak magazin

Foto: Dario Konstantinović

Grantovi za proširenje ženskog liderstva

 

UN Women Grantovi za organizacije

 

UN Women je otvorio poziv za grantove namenjene organizacijama koje rade na jačanju ženskog liderstva i učešća u Srbiji. Cilj je da se podrže inicijative koje doprinose većem učešću žena u procesima donošenja odluka, osnaživanju liderki i promociji rodne ravnopravnosti.

 

Iznos podrške: od 45.000 do 150.000 USD

Rok za prijavu: 10. novembar 2025. godine.

Trajanje projekata: od 12 do 22 meseca.

 

Savet za male biznise NALED-a predložio 10 priroritetnih mera za lakše poslovanje

 

Usvajanje Zakona o podsticanju razvoja preduzetništva, uvođenje jedinstvenog računa za plaćanje poreskih obaveza za paušalce i savetodavna, umesto kaznene uloge poreskih inspekcija prema novim preduzetnicima – samo su neke od 10 prioritetnih preporuka Saveta za male biznise NALED-a koji su deo šire agende od 100 reformskih predloga usmerenih na stvaranje boljih uslova poslovanja i smanjenje administrativnih barijera za mikro, mala i srednja preduzeća i preduzetnike u Srbiji.

 

Na sednici je predstavljeno i rukovodstvo Saveta – za predsednika je imenovan Dušan Roglić (Roglić Company), dok su potpredsednici Marija Tasić (Tasić & Partners) za oblast ženskog preduzetništva, Miloš Praštalo (MNP Advisory) za inovativno, i Sofija Popara Parmaković (Clever) za tradicionalno preduzetništvo. Roglić je istakao da je cilj Saveta da kroz dijalog i konkretne predloge doprinese smanjenju administrativnih barijera i pojednostavljivanju procedura.

 

Mali biznisi se svakodnevno bore sa komplikovanim pravilima i propisima. Naš zadatak je da kroz Savet obezbedimo efikasnije mehanizme i stvaramo bolje uslove za njihov rast i razvoj – rekao je Roglić.

 

Savet je identifikovao tri oblasti koje zahtevaju posebnu pažnju – žensko, inovativno i tradicionalno preduzetništvo – i među 100 mapiranih prepreka odabrao 10 kojima će se prioritetno baviti u narednom periodu.  

 

Fokus će nam biti na zagovaranju preporuka koje dolaze direktno iz poslovanja malih biznisa – onih koji su do sada bili nedovoljno vidljivi i čiji se glas retko čuje u institucijama koje kreiraju poslovno okruženje. Upravo u raznolikosti članova Saveta – od tradicionalnih do inovativnih preduzetnika – leži prilika da se prepoznaju različiti problemi i ponude rešenja – istakla je Irena Đorđević Šušić, šefica jedinice za inovacije i preduzetništvo NALED-a.

 

U oblasti ženskog preduzetništva posebno je istaknuta potreba za ravnopravnim tretmanom preduzetnica u pogledu trudničkog, porodiljskog i odsustva radi nege deteta. Preporučeno je i uvođenje fazne podrške za samozaposlene žene kroz obuke i veće subvencije. Za dalji rast inovacionog ekosistema važno je omogućiti korišćenje globalnih digitalnih servisa plaćanja poput PayPal-a i Stripe-a, kao i da se troškovi istraživanja i razvoja koje startapi pokrivaju iz grantova priznaju kao rashod u tekućoj godini, čime bi se unapredila njihova likvidnost. Za tradicionalne biznise, prioritet je ponovno uvođenje poreskog kredita i usklađivanje granice prihoda paušalaca sa PDV pragom, uz mogućnost da oni koji pređu limit od 6 miliona dinara pređu u režim isplate lične zarade.

 

Takođe, predviđeno je proširenje pomoći koju članovi porodičnog domaćinstva mogu pružati preduzetnicima bez zasnivanja radnog odnosa, kao i uvođenje jedinstvenog računa za poreske obaveze, pri čemu bi se uplate najpre koristile za izmirenje najstarijih dugova.

 

Podsetimo, u okviru projekta „Snažne i važne“, uz podršku Britanske ambasade, NALED je na proleće ove godine osnovao Savet za male biznise.

Upozorenje privrednim subjektima i drugim pravnim licima

 

Agencija za privredne registre obaveštena je da se pojedina privredna društva obraćaju novoosnovanim privrednim subjektima i drugim pravnim licima registrovanim u Agenciji za privredne registre, tako što ih pozivaju na plaćanje „jednokratne naknade” za „automatski upis” u „registre“ i „poslovne baze” koje ta društva vode, uz koji poziv se dostavlјaju uplatnice sa unapred odštampanim iznosom za plaćanje, što kod primalaca ovakvih pošilјki može stvoriti zabludu da se radi o zakonskoj obavezi i obaveznom upisu i plaćanju iznosa naknade opredelјene na uplatnici.

 

U vezi sa navedenim, ističemo da Agencija za privredne registre ne šalјe unapred pripremlјene uplatnice privrednim subjektima i drugim pravnim licima, već su oni sami u obavezi da kao deo dokumentacije za registraciju prilože i dokaz o uplati naknade za registraciju upisa/promene podataka, koje su propisane Odlukom o naknadama za poslove registracije i druge usluge koje pruža Agencija za privredne registre („Službeni glasnik RS“, br. 131722, 107/2024- usklađeni din. iznosi i 80/25).

 

Radi obavlјanja poslova iz svoje nadležnosti, Agencija za privredne registre ima i obavezu zaštite elektronskih baza podataka, a obavlјa i poslove obrade podataka i pruža usluge izdavanja registrovanih i evidentiranih podataka za potrebe državnih organa i zainteresovanih korisnika. Agencija će, stoga, preduzeti sve zakonom propisane mere u cilјu zaštite svojih prava koja joj pripadaju u vezi sa elektronskim bazama podataka koje vodi.

 

Iz svih iznetih razloga, upozoravamo privredne subjekte i druga pravna lica registrovana u Agenciji za privredne registre da upis u „baze“ i/ili „registre“ podataka koje vode pojedina pravna lica nije zakonom utvrđena obaveza, da bi u slučaju prijema poziva za upis sa uplatnicama trebalo da obrate pažnju na podatke o licu koje šalјe poziv, podatke o uplatiocu na uplatnici, da provere preko sajta Agencije za privredne registre o kom licu se radi i koja mu je eventualno pretežna delatnost (pošilјaoci su uglavnom privredna društva), kao i da se, ukoliko to privredno društvo ima internet stranicu, upoznaju sa njegovim radom i na ovaj način. Nakon upoznavanja sa svim uslovima ponude, posebno imajući u vidu da poziv ne potiče od državnog organa i da ne postoji zakonska obaveza upisa u ove „baze“, privredni subjekti i druga pravna lica moći će da donesu informisanu odluku o svom dalјem postupanju. 

Dostupan unapređeni portal za vođenje Centralne evidencije stvarnih vlasnika

 

Od 1. oktobra 2025. godine, Agencija za privredne registre stavila je na raspolaganje registrovanim subjektima i obveznicima zakona kojim se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma, kao i široj javnosti, novu, unapređenu verziju Portala za vođenje Centralne evidencije stvarnih vlasnika.

 

U skladu sa Zakonom o Centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika („Službeni glasnik RS“, br. 19/2025, 51/2025 i 60/2025-ispr) i Pravilnikom o sadržini Centralne evidencije radi sprovođenja evidentiranja stvarnih vlasnika  ("Službeni glasnik RS", broj 83/2025), registrovanim subjektima je od danas omogućeno da elektronski izvrše usklađivanje sa zakonom- učitavanje dokumentacije na osnovu koje je utvrđen stvarni vlasnik, kao i evidentiranje više fizičkih lica kao stvarnih vlasnika, po istim ili različitim osnovima.

 

Posebno ukazujemo na to da u slučaju zadužbina i fondacija, usled izmene zakona, usklađivanje, pored učitavanja dokumentacije, pretpostavlјa i evidentiranje osnivača i korisnika fondacije, odnosno zadužbine, kao stvarnog vlasnika, ako je određen, a ako korisnik nije određen- evidentira se krug lica u čijem je interesu osnovana fondacija/zadužbina, kao i članovi organa fondacije/ zadužbine.

 

Obveznici zakona kojim se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma su od danas u mogućnosti da pristupe učitanoj dokumentaciji i ličnim identifikatorima evidentiranih stvarnih vlasnika. Takođe, obveznici su od danas u obavezi i da u Centralnu evidenciju upišu napomene o nesaglasnosti podataka sa podacima koje su pribavili primenom radnji i mera propisanih zakonom kojim se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma.

 

Sadržina Centralne evidencije proširena je listom registrovanih subjekata koji su osnovani nakon početka primene ovog zakona, a koji nisu izvršili evidentiranje stvarnog vlasnika u roku od 30 dana, kao i listom postojećih registrovanih subjekata koji do dana početka primene ovog zakona nisu evidentirali podatke o stvarnom vlasniku. Evidencija će sadržati i podatke o registrovanim subjektima koji u roku od 60 dana od dana početka primene ovog zakona ne izvrše učitavanje (upload) dokumenata na osnovu kojih je stvarni vlasnik određen i ti registrovani subjekti sa liste smatraće se visokorizičnim u smislu zakona kojim se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma.

 

U novoj aplikaciji omogućeno  je i evidentiranje trasta i pravnog odnosa sličnog trastu u zakonom propisanim slučajevima, kao i evidentiranje njihovih stvarnih vlasnika.

 

Centralna evidencija je deo sistema za borbu protiv pranja novca i finansiranja terorizma u Republici Srbiji. Ustrojena je u skladu sa Direktivom (EU) 2018/843 i tzv. Petom direktivom, kojom se menja Direktiva (EU) 2015/849, kao i sa međunarodnim standardima koji su sastavni deo Preporuka 24. i 25. Radne grupe za finansijsku akciju (Financial Action Task Force - FATF), međudržavnog tela koje postavlјa standarde u oblasti borbe protiv pranja novca, finansiranja terorizma i širenja oružja za masovno uništenje.

 

Informacije o sadržini evidencije, postupku evidentiranja, unosu napomena o neslaganju i pristupu listi visokorizičnih subjekata dostupno je na internet stranici Agencije: Registri/ Centralna evidencija stvarnih vlasnika. 

Bazar zanatstva u Beogradu

 

Dizajnirano rukama-stvoreno s dušom!

 

Na pijaci „Banjica“, po prvi put biće održan „Bazar zanatstva“ u subotu i nedelju, 11. i 12. oktobra, od 08 do 16 časova, u organizaciji JKP „Beogradske pijace“.

 

Na bazaru će biti izloženi različiti proizvodi od ručno rađenog nakita,  kozmetike, heklanog programa, dekorativnih proizvoda od keramike, torbi do pčelinjih proizvoda  i još mnoga toga.

 

Vreme je da uživamo i na pijaci „Banjica“ u lepoti rukotvorina i podržimo talentovane zanatlije i umetnike. Ovo je idealna prilika da otkrijete jedinstvene i ručno rađene proizvode, pronađete savršene poklone za sebe i svoje najmilije.

 

Ručno rađen nakit, prirodna kozmetika, akvareli, heklani program, torbe, slatki napici, džemovi i još mnogo toga očekuje vas na „Bazaru zanatstva”, manifestaciji posvećenoj promociji ručnog rada, autorskog dizajna i kreativnosti, poručuju iz Javnog komunalnog preduzeća „Beogradske pijace”.

 

Organizacijom ovakvih događaja, nastavlja se negovanje i čuvanje tradicije, kao i pružanje podrške malim proizvođačima, zanatlijama i umetnicima, a mnogobrojnim posetiocima pijaca mogućnost da, pored nabavke svežih i visokokvalitetnih namirnica, kupe i jedinstvene proizvode po pristupačnim cenama.

 

Dođite da upoznate male proizvođače i njihove jedinstvene proizvode, da se družite i obradujete sebe i drage ljude posebnim poklonima, poručuju iz ovog preduzeća.

Obaveza usklađivanja ugovora sa novom minimalnom cenom rada

 

Od 1. oktobra 2025. godine primenjuje se Odluka Socijalno-ekonomskog saveta Republike Srbije o vanrednom povećanju minimalne cene rada, koja iznosi 337 dinara neto po radnom času, bez poreza i doprinosa.

 

U skladu sa navedenom odlukom, visina minimalne zarade u narednim mesecima iznosiće:

 

  • Oktobar 2025. (184 radna časa) – 62.008 dinara neto
  • Novembar 2025. (160 radnih časova) – 53.920 dinara neto
  • Decembar 2025. (184 radna časa) – 62.008 dinara neto

 

Sledstveno navedenom, a u ukladu sa Zakonom o radu, poslodavci su u obavezi da izrade anekse ugovora o radu za zaposlene koji primaju minimalnu zaradu. Promena visine zarade predstavlja izmenu ugovorenih uslova rada, pa je potrebno zaposlenom ponuditi zaključivanje aneksa ugovora, uz pismeno obaveštenje o razlozima, rokovima i pravnim posledicama u slučaju odbijanja.

 

Podsećamo, da je na predlog Unije poslodavaca Srbije, Vlada Republike Srbije prihvatila povećanje neoporezivog dela zarade sa 28.423 na 34.221 dinar, što predstavlja značajno fiskalno rasterećenje za poslodavce. Ova mera stupa na snagu 1. januara 2026. godine.

Tribina "Pravo supružnika na udeo u doo – sa akcentom na porodične kompanije u Srbiji”

 

Obaveštavamo vas da Advokatska akademija Advokatske komore Srbije organizuje tribinu “Pravo supružnika na udeo u doo – sa akcentom na porodične kompanije u Srbiji”.

 

Tribina će se održati u sredu, 8. oktobra 2025. godine, sa početkom u 18:00 časova, u prostorijama Advokatske akademije Advokatske komore Srbije, Dečanska 13/VI sprat.

 

Predavači na tribini će biti advokati: Ljubica Tomić, dr Jovana Veličković i Milovan Zvijer.

 

Zaintersovani za prisustvo tribini prijavu podnose na e-mail: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

20. Međunarodni sajam energetike. Energično do zdrave sredine

 

Međunarodni sajam energetike, manifestacija sa UFI licencom, najveći je godišnji regionalni skup kompanija, institucija i profesionalaca u sektorima električne energije, uglja, nafte i gasa, obnovljivih izvora energije, energetske efikasnosti i rudarstva.

 

Ovogodišnji, 20. Međunarodni sajam energetike, predstaviće se posetiocima od 20. do 22. oktobra 2025., u Hali 3 Beogradskog sajma.

 

U vreme kada je svet suočen sa izazovima energetskih kriza, klimatskih promena i potrebe za prelaskom na obnovljive izvore energije, Sajam energetike pruža jedinstvenu priliku za upoznavanje sa najnovijim dostignućima, tehnologijama i trendovima u ovoj oblasti i ostaje ključna platforma za razmenu znanja i iskustava.

 

Međunarodni sajam energetike održava se pod pokroviteljstvom resornog ministarstva i predstavlja idealnu priliku da se učesnici povežu s vodećim ekspertima, da predstave inovacije i rešenja koja ne samo da povećavaju efikasnost, već i doprinose globalnom cilju smanjenja emisije ugljen-dioksida. Naši izbori i odluke u oblasti energetike ne samo da oblikuju ekonomski pejzaž, već direktno utiču na kvalitet života sadašnjih i budućih generacija. Zbog toga je Sajam energetike od izuzetnog značaja, kako za pojedince i kompanije, tako i na nacionalnom planu.

 

 

Međunarodni sajam energetike već dugi niz godina prati razvoj i problematiku energetskog sektora Srbije. Koncepcijski obuhvata obnovljive i neobnovljive izvore energije, energetsku efikasnost i investicije u energetici.

 

Jedan od prioriteta predstavlja i uvođenje čistijih izvora energije. Ukupni potencijali obnovljivih izvora energije jednaki su godišnjoj potrošnji naftnih derivata.

 

Pored komercijalnih tema Sajam energetike posebnu pažnju posvećuje naučno-istraživačkim radovima, pametnim tehnologijama u oblasti energetike, obrazovnoj podršci i drugim oblastima koje su deo energetskog temelja i pokretač celokupnog privrednog i javnog života zemlje i regiona.

 

Dobro došli na Sajam energetike, mesto koje nudi uspeh, inspiraciju i korist.

Show more post